Direktlänk till inlägg 22 augusti 2011

Siffror

Av 33 - 22 augusti 2011 22:15

Av bloggens namn att döma kan man ju lätt tro att det här med siffror har en central roll i mitt liv. 33:an har en lång historia. Inte särskilt lång rent tidsmässigt. Den bygger dock på en lång rad av händelser som har eller har haft med mig och min kärlek att göra. Historien brukar därför bli ganska lång. Nu var det ju inte meningen att fastna vid 33, som jag redan nött om på min facebook. Jag sitter här och funderar kring ålder.

Jag var med min dotter hos tandläkaren idag. När vi går mot undersökningsrummet frågar tandläkaren min dotter om jag är hennes syster. "Aaaaahhh!!", tänkte jag och växte ett par centimeter. Jag kände med ens hur mycket jag tyckte om den här tandläkaren! ;) Den här händelsen lyckades jag sedermera få min dotter att skriva ett inlägg om där hon taggade mig.. alltså, jag måste ju också få ha mitt lilla roliga!! Sen slog det mig... hårt!.. att det var ju precis så här min mamma höll på när jag var liten! Hon var ju skitjobbig!! Fast med närmare eftertanke... hon var nog mycket värre än jag! Jo, så måste det vara!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 33 - 28 mars 2013 23:32


  Ja, det går ju bra det här med att ta mig tid till mitt skrivande.. Har hunnit fylla 36(?!). Helt ofattbart! Min mamma var ju skitgammal när hon var 36.. tyckte jag då i alla fall ;) Några utvecklingssteg kan jag i alla fall notera vid denna...

Av 33 - 14 januari 2013 21:00


Måndag - första arbetsdagen efter jullov och en underbar Thailandsresa.  Det gick förvånansvärt lätt att komma in i matchen på skolan, trots att kollegorna låg en vecka före mig. Alla tog sig tid att sätta mig in i allt. Mina elever hade en rätt ok...

Av 33 - 13 januari 2013 23:45

      Tur att jag valt att inte offentliggöra min blogg på fb.. jag är ju så fruktansvärt dålig på att hitta tid att sitta vid datorn. De sista två veckorna skulle jag dock aldrig offra en minut ifrån. Jag och min kärlek har varit i THAILAND...

Av 33 - 7 december 2012 11:41

Jahapp.. då har sambon påbörjat jobbet som innebär att han bor borta varannan vecka! :(  Första veckan är idag avklarad (om än endast tre dagars frånvaro denna gång) och FYYY FAAAN vad det är tråkigt om kvällarna!! Dagarna går bra. Då är det full f...

Av 33 - 5 december 2012 10:57


  Vid nio års ålder träffade jag min "första kille"! Vi umgicks mycket och jag var nog riktigt kär faktiskt ;) Jag flyttade till Stockholm med familjen och vi brevväxlade ett tag. Sen rann det ut i sanden.    24 år senare får jag ett mail på ...

Presentation


35årig tvåbarnsmamma, bonusmamma, sambo, ex, lärare, träningsentusiast.. Ja, det kan väl få inleda beskrivningen av mig. Jag tycks gå runt på ett konstant overload och i allt detta är skrivandet min "terapi". Så varsågod - diagnostisera mig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards