Alla inlägg under januari 2013

Av 33 - 14 januari 2013 21:00

Måndag - första arbetsdagen efter jullov och en underbar Thailandsresa. 

Det gick förvånansvärt lätt att komma in i matchen på skolan, trots att kollegorna låg en vecka före mig. Alla tog sig tid att sätta mig in i allt. Mina elever hade en rätt okej dag.. arbetsro i tiominutersintervaller    


Efter jobbet kastade jag mig mot stan och köpte Fannys elpiano inför kvällens "bonusjul" hos mamma. Hämtade barnen, köpte nya fotbollsskor till Freddan och åkte sen till mamsen för att äta julbuffé. Både mamma och pappa med respektive, syster och systerson, bror med respektive var med. Efter några timmar åkte jag hem med två nöjda barn. 


  På söndag, när Patric kommer hem, blir det thaijul med familjen hemma. Barnen ska få sina thailandspresenter. Längtar såå tills min älskling kommer hem!!! Blir dubbelt firande alltså!  

   

Av 33 - 13 januari 2013 23:45

     


Tur att jag valt att inte offentliggöra min blogg på fb.. jag är ju så fruktansvärt dålig på att hitta tid att sitta vid datorn. De sista två veckorna skulle jag dock aldrig offra en minut ifrån. Jag och min kärlek har varit i THAILAND! En helt fantastisk resa som vi gjorde med våra två fina vänner - Robban och Catharina. Sol, värme, vackra omgivningar, härliga bad, kajaking, snorkling och shoppingrundor. Helt oförglömligt!


Det var härligt att komma hem och krama på barnen på söndagen. Jag har aldrig varit borta från dem så länge förut. I och med måndagen denna vecka började allvaret igen. Jobb för oss båda och för Patrics del innebar det ännu en vecka i Gällivare    Om det "sög" förut när han åkte, så känns det ännu värre nu!! Nu har vi varit tillsammans på tu man hand i tre hela veckor, vilket aldrig hänt förut.. och nu är han borta! Nåväl, jag känner att jag fortfarande kan leva på vår tid tillsammans och vi lär ju båda ha fullt upp. Patrics barn kommer till oss imorgon, så jag blir ensamstående fyrbarnsmamma resten av veckan. Kul, men full planering!! 


Presentation


35årig tvåbarnsmamma, bonusmamma, sambo, ex, lärare, träningsentusiast.. Ja, det kan väl få inleda beskrivningen av mig. Jag tycks gå runt på ett konstant overload och i allt detta är skrivandet min "terapi". Så varsågod - diagnostisera mig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards