Direktlänk till inlägg 7 december 2012

En käftsmäll!

Av 33 - 7 december 2012 11:41

Jahapp.. då har sambon påbörjat jobbet som innebär att han bor borta varannan vecka! :( 

Första veckan är idag avklarad (om än endast tre dagars frånvaro denna gång) och FYYY FAAAN vad det är tråkigt om kvällarna!! Dagarna går bra. Då är det full fokus på jobb, träning och barnen.. ja, och middagslagning, städning, tvätt.. Men när kvällstimman kryper sig på, juvelerna ligger till sängs.. Då SUGER livet!! Jag har bott själv med mina barn förut, men då var det ju självvalt. Gällande det här bo-borta-jobbet så var vi så klart överens om att det inte gick att säga nej till. Om tre veckor drar vi till Thailand och resan kostar flääsk! Jobbet ger bra pengar.. och vare sig man vill erkänna det eller inte så är ju pengar en förutsättning för rätt mycket ändå. 


Nej, jag får helt enkelt ta mig i kragen och skaffa mig ett kvällsliv på egen hand! Jag kan ju inte skylla på barnen. De är stora och självständiga och skulle inte ha några som helst problem med att jag smet iväg någon kväll då och då. Jag kanske skulle ta tag i det här med att faktiskt träffa mina älskade vänner lite oftare - IN PERSON alltså! 


Jag knyter näven och ger mig själv en omgång. - Ut och lev din bittra jävel! Så där ja, nu blir det åka av... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 33 - 28 mars 2013 23:32


  Ja, det går ju bra det här med att ta mig tid till mitt skrivande.. Har hunnit fylla 36(?!). Helt ofattbart! Min mamma var ju skitgammal när hon var 36.. tyckte jag då i alla fall ;) Några utvecklingssteg kan jag i alla fall notera vid denna...

Av 33 - 14 januari 2013 21:00


Måndag - första arbetsdagen efter jullov och en underbar Thailandsresa.  Det gick förvånansvärt lätt att komma in i matchen på skolan, trots att kollegorna låg en vecka före mig. Alla tog sig tid att sätta mig in i allt. Mina elever hade en rätt ok...

Av 33 - 13 januari 2013 23:45

      Tur att jag valt att inte offentliggöra min blogg på fb.. jag är ju så fruktansvärt dålig på att hitta tid att sitta vid datorn. De sista två veckorna skulle jag dock aldrig offra en minut ifrån. Jag och min kärlek har varit i THAILAND...

Av 33 - 5 december 2012 10:57


  Vid nio års ålder träffade jag min "första kille"! Vi umgicks mycket och jag var nog riktigt kär faktiskt ;) Jag flyttade till Stockholm med familjen och vi brevväxlade ett tag. Sen rann det ut i sanden.    24 år senare får jag ett mail på ...

Av 33 - 3 december 2012 13:56


1996 lämnade jag min trygga hemstad Luleå för kärleken i Stockholm. Jag hade träffat en åtta år äldre man med två barn. För mig var det här med bonusbarn något alldeles fantastiskt! Jag som fullständigt älskar barn! Det blev en tuff "flytta-hemifrån-...

Presentation


35årig tvåbarnsmamma, bonusmamma, sambo, ex, lärare, träningsentusiast.. Ja, det kan väl få inleda beskrivningen av mig. Jag tycks gå runt på ett konstant overload och i allt detta är skrivandet min "terapi". Så varsågod - diagnostisera mig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards